B007F Ford Code – Passenger Seatbelt Pretensioner ‘C’ Deployment Control

Possible Causes

Faulty Passenger Seatbelt Pretensioner
Passenger Seatbelt Pretensioner harness is open or shorted
Passenger Seatbelt Pretensioner circuit poor electrical connection
Faulty Restraints Control Module (RCM)

الأسباب المحتملة

خاطئ راكب حزام الأمان prentensergpassenger حزام الأمان تسخير مفتوح أو شورت حليب المقعد الدائرة الدائرة الفقيرة connection connectionfaulty jodule control (RCM)

Possible Symptoms

Air Bag Warning Light ON

الأعراض المحتملة

حقائب الهواء تحذير الضوء على

Description

The Restraints Control Module (RCM) analyzes the deployment loop resistance to determine if a fault exists. The value displayed in the PID is the deployment loop resistance measured by the RCM. If the value displayed is lower or higher than the desired range, the RCM can set a Diagnostic Trouble Code (DTC). As the deployment loop resistance drifts farther outside the desired range, the chance for a DTC increases. Small variations in resistance can occur due to the effect of road vibrations on terminal fit. Crimps and terminals can be affected by stress and harness movement and can cause an increase in resistance due to wire strain. These variables can result in an intermittent fault. For this reason, the test requires the PID value to be within the desired range before the fault is considered repaired, regardless if the module is reporting an on-demand DTC at the time of diagnosis. Following this direction helps make sure that minor changes in resistance do not create a repeat concern. This test uses the process of elimination to diagnose each part of the deployment loop circuit including:
– Wiring
– Connections
– Driver seatbelt anchor pretensioner
– RCM

الشرح

تحلل وحدة التحكم في القيود (RCM) مقاومة حلقة النشر لتحديد ما إذا كان هناك خطأ. القيمة المعروضة في PID هي مقاومة حلقة النشر المقاسة بواسطة RCM. إذا كانت القيمة المعروضة أقل أو أعلى من النطاق المطلوب ، يمكن لـ RCM تعيين رمز المتاعب التشخيصية (DTC). مع انحراف مقاومة حلقة النشر خارج النطاق المطلوب ، تزداد فرصة DTC. يمكن أن تحدث الاختلافات الصغيرة في المقاومة بسبب تأثير اهتزازات الطرق على ملاءمة الطرفية. يمكن أن تتأثر التجعيد والمحطات بالضغط وحركة تسخير ويمكن أن تسبب زيادة في المقاومة بسبب سلالة الأسلاك. يمكن أن تؤدي هذه المتغيرات إلى خطأ متقطع. لهذا السبب ، يتطلب الاختبار أن تكون قيمة PID ضمن النطاق المطلوب قبل اعتبار الخطأ تم إصلاحه ، بغض النظر عما إذا كانت الوحدة الإبلاغ عن DTC عند الطلب في وقت التشخيص. يساعد هذا الاتجاه في التأكد من أن التغييرات الطفيفة في المقاومة لا تخلق قلقًا تكرارًا. يستخدم هذا الاختبار عملية التخلص لتشخيص كل جزء من دائرة حلقة النشر بما في ذلك:- الأسلاك- Connections- Driverbelt anchor intensioner- rcm

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.