P0221 Mazda Code – Throttle/Pedal Position Sensor ‘B’ Circuit

Possible Causes

Throttle Position Sensor (TPS) harness is open or shorted
Throttle Position Sensor (TPS) circuit poor electrical connection
Faulty Throttle Position Sensor (TPS)
Fault Electric Throttle Control Actuator (or Throttle Body Motor)
Accelerator Pedal Position Sensor (APP)

الأسباب المحتملة

مستشعر مستشعر وضع الخانق (TPS) مفتوح أو مختصر لمستشعر مستشعر الموضع (TPS) دائرة رؤساء الاتصال الكهربائي لمستشعر الخانق (TPS) مخطط التحكم في الخانق الكهربائي (أو محرك الجسم الخانق) مستشعر دواسة مسرع (APP) (APP)

Possible Symptoms

Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
No throttle response

الأعراض المحتملة

ضوء المحرك على (أو خدمة محرك قريبا ضوء تحذير) لا استجابة دواسة الوقود

Description

Electric Throttle Control Actuator consists of throttle control motor, throttle position sensor (TPS), etc. The throttle position sensor responds to the throttle valve movement.
The throttle position sensor has the two sensors. These sensors are a kind of potentiometers which transform the throttle valve position into output voltage, and emit the voltage signal to the Engine Control Module (ECM) In addition, these sensors detect the opening and closing speed of the throttle valve and feed the voltage signals to the ECM. The ECM judges the current opening angle of the throttle valve from these signals and the ECM controls the throttle control motor to make the throttle valve opening angle properly in response to driving condition.

الشرح

يتكون مشغل التحكم في الخانق الكهربائي من محرك التحكم في الخانق ، ومستشعر وضع الخانق (TPS) ، وما إلى ذلك. يستجيب مستشعر وضع الخانق لحركة صمام الخانق. يحتوي مستشعر وضع الخانق على المستشعرين. هذه المستشعرات هي نوع من مقاييس الجهد التي تحول موضع صمام الخانق إلى جهد الخرج ، وتنبعث من إشارة الجهد إلى وحدة التحكم إلى ECM. يحكم ECM زاوية الفتح الحالية لصمام الخانق من هذه الإشارات ويتحكم ECM في محرك التحكم في الخانق لجعل زاوية فتح صمام الخانق بشكل صحيح استجابة لحالة القيادة.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.