P0CC5 GMC Code – 14V Power Module Input-Output Current Sensors Not Plausible

Possible Causes

Faulty Starter Generator Control Module
Starter Generator Control Module harness is open or shorted
Starter Generator Control Module circuit poor electrical connection

الأسباب المحتملة

وحدة التحكم في المولدات المعيبة في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم في وحدة التحكم الفقيرة.

Possible Symptoms

Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

الأعراض المحتملة

ضوء المحرك (أو خدمة محرك قريبا ضوء تحذير) ضوء)

Description

The generator control module also called the starter generator control module is comprised of the following three control modules; the hybrid powertrain control module, 14 volt power module and the drive motor control module. These three control modules are non serviceable and are part of the generator control module.
The 14V power module has 2 internal current sensors, one for input and one for output current measurements. The 14 volt power module monitors both input and output current, and then makes a correlation between them. This diagnostic will check range performance malfunctions of one or both of the current sensors. These current sensors are internal to the 14V power module and are not serviced separately from the generator control module.

الشرح

تتألف وحدة التحكم في المولد أيضًا إلى وحدة التحكم في المولد المبدئي من وحدات التحكم الثلاثة التالية ؛ وحدة التحكم في مجموعة الحركة الهجينة ، وحدة الطاقة 14 فولت ووحدة التحكم في محرك محرك الأقراص. وحدات التحكم الثلاثة هذه غير قابلة للخدمة وهي جزء من وحدة التحكم في المولد. تحتوي وحدة طاقة 14V على مستشعرين تيار داخلي ، أحدهما للإدخال وواحد لقياسات التيار الإخراج. تراقب وحدة الطاقة 14 فولت كل من الإدخال والإخراج تيار ، ثم تصنع ارتباطًا بينهما. سيتحقق هذا التشخيص من أعطال الأداء لواحد أو كلاهما من المستشعرات الحالية. هذه المستشعرات الحالية داخلية لوحدة الطاقة 14V ولا يتم خدمتها بشكل منفصل عن وحدة التحكم في المولد.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.