P20BB Chevrolet Code – Reductant Heater 1 Control Circuit Low Voltage

Possible Causes

Faulty Reductant Heater
Reductant Heater harness is open or shorted
Reductant Heater circuit poor electrical connection
Faulty Reductant Pump and Sensor Assembly
Faulty Reductant Control Module

الأسباب المحتملة

تسخير سخان مضخم مختائم خاطئ هو فتح أو مختصرة دائرة سخان اختصار.

Possible Symptoms

Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

الأعراض المحتملة

ضوء المحرك (أو خدمة محرك قريبا ضوء تحذير) ضوء)

Description

As reductant will freeze at temperatures below -11°C (12°F), there are 2 reductant heaters located in the reductant tank. One heats the reductant in the tank, and one heats the reductant supplied to the reductant injector supply pipe. The Engine Control Module (ECM) monitors the reductant temperature in the tank in order to determine if the reductant temperature is below its freeze point. If the ECM determines that the reductant may be frozen, it activates a “defrost strategy” energizing the reductant eater. This energizing action terminates when the temperature sensor measures a threshold value over which the heater must be deactivated.
The Diagnostic Trouble Code (DTC) will be set when the ECM indicates the reductant tank heater control circuit is shorted to ground or overloaded for greater than 4 s.

الشرح

مع اختزال سوف يتجمد في درجات حرارة أقل من -11 درجة مئوية (12 درجة فهرنهايت) ، هناك سخانات مختطفان في الخزان المختطف. يسخن المرء المختطف في الخزان ، ويسخن أحدها على ارتفاع المختاق في أنبوب إمدادات الحاقن المختطف. تراقب وحدة التحكم في المحرك (ECM) درجة حرارة اختزال في الخزان من أجل تحديد ما إذا كانت درجة حرارة اختزال أقل من نقطة التجميد. إذا قرر ECM أنه قد يتم تجميد الاختزال ، فإنه ينشط “استراتيجية صقيع” تنشيط الآكل المختطف. ينتهي هذا الإجراء التنشيط عندما يقيس مستشعر درجة الحرارة قيمة عتبة يجب إلغاء تنشيط السخان عليها. وسيتم ضبط رمز المتاعب التشخيصية (DTC) عندما يشير ECM إلى دائرة التحكم في خزان الخزانات المختطف إلى الأرض أو تحملها لأكثر من 4 س.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.